reklama

O tom, ako nikoho netrápil mŕtvy vták pred mojim domom

Môžeme byť radi, že na Slovensku sme pred vtáčou chrípkou v bezpečí. Veď zložky, ktoré ju majú pod dohľadom sú deň-noc v pohotovosti a sledujú ukryté v kroví naše hranice. Bránia nás pred inváziou... Takýto úvod som si nevybral náhodou, pretože asi sú naozaj všetci zalezení v kríkoch. No ja som mal na dvore mŕtvolku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)
Takto vyzerá profesionálny zber vzoriek.
Takto vyzerá profesionálny zber vzoriek. (zdroj: Radovan Kríž)

Včera som pred svojim domom na dvore našiel mŕtveho vtáka. Holuba. Troška peria okolo, no nič, čo som už veľakrát nevidel. U nás v Podunajských Biskupiciach moc holubov nie je, aspoň ja o nich neviem, ale stále nič, čo by za normálnych okolností stálo za povšimnutie. Ale normálne okolnosti už niekoľko mesiacov nie sú, tak som sa rozhodol zavolať na linku 0800 127 127 vtáčej chrípky, zriadenú ministerstvom pôdohospodárstva.

Na druhej strane bol muž, ktorý odmietol povedať svoje meno, pretože to má zakázané a dal múdru radu, ako sa s vtákom vysporiadať: hodiť ho do smetiaka. Jednoduché, rýchle, praktické a bezbolestné. Opýtal som sa ho, či to myslí váže - myslel. Pripomenul som mu, že mŕtve telo sa nachádza v oblasti, kde sa už vtáčia chrípka vyskytla a že by bolo rozumné niekoho poslať, aby holuba odniesol a dal na laboratórne vyšetrenie. Odpoveď zamestnanca ministerstva bola logická: holub nepatrí do rizikovaj skupiny vtákov, preto zásah nie je potrebný. Spomenul som nasledovné skutočnosti: pracujem v rezorte zdravotníctva, zopakoval som, že bývam v oblasti, kde sa vtáčia chrípka vyskytla a oponoval som, že na Slovensku bol nakazený aj sokol, ktorý možno tiež nepatril do rizikovej skupiny. Môžem len hádať, ktorá skutočnosť padla na úrodnú pôdu, ale muž na druhej strane linky povedal, že zavolá inšpektora a ten sa o môj problém postará. Pekne som sa poďakoval s tým, že by som bol rád, keby sa mi ozval naspäť s informáciou, ako sa s inšpektorom dohodol. Anonymný muž súhlasil a zložil. Pri telefóne som hodinu čakal márne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak som sa snažil dovolať znova. Aj keď bola nedeľa, na ministerstve sa nezaháľa a rozdávajú sa múdre rady, pretože bolo dlho obsadené. No po chvíli som sa dozvedel, že inšpektor určite príde, dokonca sa mi ozve. Tak som sa slušne opýtal na jeho meno, no zrejme patrí do utajovaných informácií, lebo sa mi ho nepodarilo získať. A ani číslo na služobný mobil. Povedal som si, že to nebude len tak a viac som nevyzvedal.

Priznám sa, nebol som si istý, či niekto naozaj príde, tak som zvolil prefíkaný taktický ťah. Zavolal som do spravodajskej televízie TA3 a popísal som im svoju situáciu a to, ako sa ju snažia kompetentní riešiť. Tento tip však nepadol na úrodnú pôdu, vtáčia chrípka a pripravenosť na ňu už asi nie je v kurze a ja svoju tvár na obrazovku nedostanem...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po chvíli však zvonil telefón s informáciou od inšpektora, že okolo piatej ma problému zbaví. Povedal som mu, že možno sa tu stretne s televíziou, čo bol bluf, ale zabral, pretože zelené auto zastalo pred domom už pred štvrť na päť. Vytúpil muž, vyzbrojený niekoľkými zelenými prúžkovanými igelitkami, až som si na chvíľu pomyslel, že ide z nákupu. Natiahol si na pravú ruku rukavicu, zdvihol nebohého vtáka a vložil ho do pripravenej zelenej igelitovej tašky. Nevšimol som si, či ju hermeticky uzavrel, ale na našu požiadaku, aby zlikvidoval aj perie a nejaký paier, ktorý sa povaloval v blízkosti mŕtveho tela odpovedal, že nie je asanačná služba. No dodal, že oblasť samozrejme dezinfikuje. Dvakrát šprtol z nejakého rozprašovadla, pričom zasiahol plochu približne 15x15 centimetrov a spokojne odišiel. Ešte zme nechali pozdravovať kolegu na telefóne, veď vieme, čo sa patrí.

Radovan Kríž

Radovan Kríž

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladý zamestnaný človek z Bratislavy, zaujímam sa o všetko a hlavne o hudbu.ANNOCRON - moja osobná stránka Zoznam autorových rubrík:  HudbaKultúraSpoločnosťSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu