reklama

"Keď vyrastieš, pochopíš"

Keď som bol malý, myšlienky, ktoré sa mi v hlave vynárali, boli oveľa širšie, rýchlejšie, zaujímavejšie, tajomnejšie. Ako dieťa som rozmýšľal nad vecami, ktoré mi dnes pripadajú nepodstatné, absurdné či malicherné. Dnes za nepozastavím nad tým, či súvisí nekonečnosť vesmíru s egyptskými pyramídami alebo zánikom Atlantídy. Môj svet sa zmenil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Pred desiatimi, dvanástimi rokmi by ste ma našli pri knihe Ericha von Dänikena, či prírodopisnom alebo historickom dokumente. Netvrdím, že som bol knihomoľ, aj keď kníhkupectvo bolo mojim najobľúbenejším obchodom odkedy som sa naučil čítať a moji rodičia asi minuli viac peňazí práve na potlačený papier ako na hračky. „Zhltnutie“ knihy za jeden večer alebo prebdenú noc nebolo výnimkou – a dožadovanie sa nasledujúceho dňa novej pravidlom.

Musím sám o sebe skromne prehlásiť, že v tom čase som mal naozaj minimálne základný prehľad v mnohých oblastiach. A veľmi som sa čudoval, že ľudia starší ako ja moje vedomosti a nadšenie nezdieľajú. Vete "keď vyrastieš, pochopíš" som nerozumel, pretože aj keď mladý mozog dokáže vstrebať veľa informácií, knihy skúsenostiam nenaučia. Vyrástol som a dnes už chápem to, že plynúcim časom sa výhľad človeka zužuje – tak ako sa koňom nasadzujú klapky na oči, aby ich na ceste nič nerušilo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Myšlienky sa pomaly zužujú, potreby dozvedieť sa a pochopiť sú zatláčané potrebami vlastnej existencie, vlastnými problémami, každodennou rutinou. Potreba zábavy a uvoľnenia je z najväčšej časti uspokojovaná pasívnym prijímaním jednoduchých produktov. Teraz mám ešte len 25 rokov a už si klapky na očiach uvedomujem - no uvedomujem si aj ich nevyhnutnosť. Príde však doba, keď už budem vidieť len priamo pred seba a už nebudem rozmýšľať nad tým, že som videl aj do strán. A veta "keď vyrastieš, pochopíš" sa stane neoddeliteľnou súčasťou môjho slovníka.

Radovan Kríž

Radovan Kríž

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladý zamestnaný človek z Bratislavy, zaujímam sa o všetko a hlavne o hudbu.ANNOCRON - moja osobná stránka Zoznam autorových rubrík:  HudbaKultúraSpoločnosťSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu